بازدید 10504
با تحولات منطقه و جهان

جزئیات شش طرح تحریمی در کنگره آمریکا برای جلوگیری از توافق با ایران / حملات موشکی اسرائیل به حومه حمص در سوریه/ اعلام زمان دیدار وزرای خارجه ایران، روسیه ترکیه و سوریه در مسکو/ اعلام حمایت احزاب کُرد ترکیه از رقیب اردوغان

جزئیات شش طرح تحریمی در کنگره آمریکا برای جلوگیری از توافق با ایران، حملات موشکی اسرائیل به حومه حمص در سوریه،  اعلام زمان دیدار وزرای خارجه ایران، روسیه ترکیه و سوریه در مسکو، اعلام حمایت احزاب کُرد ترکیه از رقیب اردوغان و دیدار بشار اسد با عمویش «رفعت» پس از ۳۶ سال، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸ 29 April 2023

جزئیات 6 طرح تحریمی در کنگره آمریکا برای جلوگیری از توافق با ایران/ حملات موشکی اسرائیل به حومه حمص در سوریه/  اعلام زمان دیدار وزیران خارجه ایران، روسیه ترکیه و سوریه در مسکو/ اعلام حمایت احزاب کُرد ترکیه از رقیب اردوغان

الهام قرهی قهی ـ جزئیات شش طرح تحریمی در کنگره آمریکا برای جلوگیری از توافق با ایران، حملات موشکی اسرائیل به حومه حمص در سوریه،  اعلام زمان دیدار وزرای خارجه ایران، روسیه ترکیه و سوریه در مسکو، اعلام حمایت احزاب کُرد ترکیه از رقیب اردوغان و دیدار بشار اسد با عمویش «رفعت» پس از ۳۶ سال، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

جزئیات شش طرح تحریمی در کنگره آمریکا برای جلوگیری از توافق با ایران

وبگاه واشنگتن‌فری‌بیکن، نزدیک به جریان نومحافظه‌کار در آمریکا گزارش داده، اعضای جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا، قصد رونمایی از شش طرح برای گسترش تحریم‌ها ضدایران و جلوگیری از توانایی کاخ سفید برای تعلیق تحریم‌ها را دارند. 

فری‌بیکن بر اساس نسخه‌ای از طرح‌هایی که می‌گوید به رویت این پایگاه خبری رسیده، نوشته اعضای جمهوری‌خواه در این مجلس از امروز جمعه رونمایی از طرح‌های مذکور را آغاز خواهند کرد. 

مطابق این گزارش، این طرح‌های تحریمی که با حمایت «کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان» تهیه شده‌اند، بخش‌های نظامی، سران حکومتی و بخش مالی ایران را هدف قرار خواهد داد.

فری‌بیکن نوشته، رونمایی از این طرح‌ها در حالی انجام می‌شود که دولت بایدن در تلاش برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران است. 

مطابق این ادعا، با آنکه دولت بایدن علنی ادعا می‌کند که مذاکرات با ایران را در وضعیت تعلیق قرار داده؛ اما قانونگذاران مطلع از تحولات می‌گویند کاخ سفید هنوز در محافل پشت پرده به دنبال رسیدن به توافق هسته‌ای جدید با ایران است. 

جزئیات 6 طرح تحریمی در کنگره آمریکا برای جلوگیری از توافق با ایران/ حملات موشکی اسرائیل به حومه حمص در سوریه/  اعلام زمان دیدار وزیران خارجه ایران، روسیه ترکیه و سوریه در مسکو/ اعلام حمایت احزاب کُرد ترکیه از رقیب اردوغان

تلاش‌های پشت‌پرده  

ماه پیش پایگاه آکسیوس به نقل از منابع آگاه مدعی شده بود، «جو بایدن» در هفته‌های قبل‌تر با شرکای اروپایی و اسرائیلی درباره نوعی «توافق موقت» با ایران رایزنی کرده است. 

این پایگاه به نقل از مقام‌های اسرائیلی، دیپلمات‌های غربی و کارشناسان آمریکایی که از جزئیات طرح آمریکا مطلعند نوشت که طرح مد نظر کاخ سفید شامل رفع برخی تحریم‌ها در ازای توقف بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود.

ده منبع آگاه به آکسیوس گفته بودند، دولت بایدن گفت‌وگو در خصوص این رویکرد جدید را در ماه ژانویه آغاز کرد و در ماه فوریه مقام‌های اسرائیلی و سه کشور اروپایی را در جریان آن قرار داد. 

طرحی که آکسیوس آن را گزارش داد، شامل برداشتن برخی تحریم‌های ضد ایرانی در ازای توقف برخی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران به ویژه توقف غنی‌سازی ۶۰ درصدی بود. 

یک مقام اسرائیلی و یک دیپلمات غربی به آکسیوس گفت ایرانی‌ها از رایزنی‌های آمریکا در خصوص این طرح آگاهند؛ اما تا کنون این ایده را رد کرده‌اند.

سه مقام صهیونیستی و دیپلمات‌های غربی گفته‌اند: «ایرانی‌ها تا کنون طرح جدید را رد کرده و گفته‌اند که چنین طرح‌هایی قبلاً هم کارساز نبوده‌اند و آنها توافقی را که محتویات آن به هر نحوی کمتر از توافق ۲۰۱۵ باشد، نمی‌خواهند.»

هشدار به بایدن

«کوین هرن»، رئیس کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان که فراکسیونی از اعضای محافظه‌کار مجلس نمایندگان است، در گفت‌وگو با فری‌بیکن گفت که هدف از معرفی شش طرح مذکور هشداری به کاخ سفید است؛ مبنی بر اینکه جمهوری‌خواهان «تلاش‌های دولت بایدن برای ورود دوباره به توافق با ایران را فراموش نکرده‌اند.»

با وجود این، جلب موافقت مجلس سنا برای پیشبرد این طرح‌ها کار دشواری خواهد بود، زیرا در آن مجلس، چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنا تمایلی به جلوگیری از دیپلماسی کاخ سفید با ایران ندارد. 

هرن با وجود این می‌گوید اعضای کمیته تحت ریاست او در حال تلاش برای همراه کردن دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در هر دو مجلس با این سیاست هستند. 

جمهوری‌خواهان در تلاشند این طرح‌ها را به «قانون اختیارات دفاع ملی» یا همان لایحه بودجه دفاعی آمریکا اضافه کنند. از آنجا که این قانون لازم‌التصویب است، بسیاری از قانونگذاران آمریکایی تلاش می‌کنند، طرح‌های خود را در قالب متمم به این لایحه اضافه کنند. 

ریشه به تیشه دیپلماسی

طبق گزارش فری‌بیکن، این بسته تحریمی شامل طرح‌هایی است که در تلاش است استفاده دولت بایدن از اختیارات اجرایی برای رفع یکجانبه تحریم‌ها علیه ایران را ممنوع کند. 

قانونگذاران جمهوری‌خواه می‌گویند، هدف آنها جلوگیری از کاری است که «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در زمان حصول توافق برجام با ایران انجام داد. 

اوباما در سال ۲۰۱۵ از اختیارات خود به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا استفاده و اجرای برخی از تحریم‌ها علیه ایران را بدون تصویب کنگره متوقف کرد. البته دو سال بعد، دونالد ترامپ با صدور یک فرمان اجرایی جدید، فرمان‌های اجرایی اوباما را ابطال و تحریم‌ها علیه ایران را احیا کرد. 

طرح جیمز

یکی از طرح‌هایی که در همین راستا ارائه شده، طرح «جان جیمز»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت میشیگان است. این طرح خواستار آن است که هر گونه توافق با ایران باید به کنگره آورده شده و به عنوان معاهده رسمی به تأیید نهاد قانونگذار آمریکا برسد. 

تصویب هر قراردادی به عنوان معاهده به موافقت دو سوم اعضای مجلس سنا نیاز دارد. فری‌بیکن نوشته با توجه به آنکه مجلس سنا یکدست در اختیار دموکرات‌ها نیست، او قادر به تصویب چنین معاهده‌ای در این مجلس نخواهد بود.

به همین دلیل، طرح جیمز در صورتی که بتواند از مراحل پیچیده تصویب گذر کرده و به قانون تبدیل شود، به تنهایی دیپلماسی با ایران را نقب می‌زند و دیپلماسی کاخ سفید را مختل می‌کند. 

طرح جیمز علاوه بر این خواستار توسعه تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. این طرح، اشخاص و نهادهای وابسته به سپاه را در فهرست تحریم‌ها قرار خواهد داد. 

جیمز در بیانیه‌ای به پایگاه فری‌بیکن گفت: «به رغم مخالفت‌های فراحزبی در کنگره و عدم حمایت از سوی متحدان اسرائیلی و عربی، رئیس‌‌جمهور بایدن هنوز درِ مذاکره بر سر توافق هسته‌ای معیوب با ایران را نبسته است.»

وی اضافه کرد: «طرح من خواستار بازگرداندن اختیار حسابرسی کنگره به مذاکرات هسته‌ای ایران است و دولت را وادار می‌کند با ما جهت پیدا کردن راهی برای رسیدگی به فعالیت‌های مخرب ایران همکاری کند.»

طرح لامبورن

طرح دیگر را «دوگ لامبورن»، نماینده ایالت کلرادو معرفی کرده. این طرح هم خواستار توسعه تحریم‌ها علیه شرکت‌ها و گروه‌های مرتبط با سپاه است. 

طرح استیل

«برایان استیل»، تهیه‌کننده سومین طرح است. این طرح خواستار جلوگیری از هر گونه اقدام از سوی دولت بایدن برای رفع تحریم‌های مرتبط با اتهامات «تروریستی» علیه ایران است. 

طرح میلز

چهارمین طرح را «کوری میلز»، نماینده ایالت فلوریدا پیشنهاد داده؛ این طرح خواستار جلوگیری از رفع تحریم‌ها علیه شرکت هواپیمایی ماهان است. 

دو طرح دیگر

دو طرح دیگر را «ویلسون» و «پات فالون» ارائه کرده‌اند. این طرح‌ها هم خواستار جلوگیری از دسترسی نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به نهادهای مالی بین‌المللی است. 

طرح فالون خواستار آن است که از ارتباط بخش بانکی ایران با نهادهای مالی در جهان جلوگیری کند. 

طرح ویلسون هم خواستار تحریم سران حکومت ایران و دیگر افراد دخیل در بخش‌های امنیتی ایران هستند. 

مذاکرات وین 

آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌های وین مردادماه گذشته در وین برگزار شد؛ اما این گفت‌وگوها از آن زمان به بعد دچار وقفه شده است. تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

کشورهای غربی از طریق به راه انداختن جنگ رسانه‌ای-تبلیغاتی طی ماه‌های گذشته در تلاش بوده‌اند مقاومت ایران برای پافشاری در خصوص منافع این کشور را بشکنند.

 جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

حملات موشکی اسرائیل به حومه حمص در سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک منبع امنیتی سوری گزارش داد: در اثر حملات موشکی رژیم صهیونیستی که صبح امروز شنبه انجام گرفت سه شهروند سوری زخمی شدند.

 این منبع نظامی به سانا گفت، حدود ساعت ۰۰:۵۰ دقیقه بامداد امروز شنبه دشمن اسرائیلی دست به حمله‌ای هوایی از سمت شمال لبنان زد و برخی مناطق اطراف شهر حمص را هدف چندین موشک قرار داد.

به گفته این منبع، سامانه‌های پدافند هوایی سوریه به مقابله با این موشک‌ها پرداخته و برخی را ساقط کردند. این حمله منجر به زخمی شدن سه شهروند و آتش سوزی در یک پمپ بنزین غیرنظامی و آتش گرفتن کامیون‌ها و بشکه‌ها شد.

جزئیات 6 طرح تحریمی در کنگره آمریکا برای جلوگیری از توافق با ایران/ حملات موشکی اسرائیل به حومه حمص در سوریه/  اعلام زمان دیدار وزیران خارجه ایران، روسیه ترکیه و سوریه در مسکو/ اعلام حمایت احزاب کُرد ترکیه از رقیب اردوغان

منابع اطلاع‌رسانی نیز از وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده در جنوب شهر حمص در پی این حمله خبر دادند. تیم‌های اطفای حریق و دفاع مدنی فورا در محل حاضر شدند.

این منبع امنیتی در ادامه گفت، سامانه‌های پدافند هوایی مسئول حفاظت از حریم هوایی منطقه مرکزی با دو موج حمله گسترده موشکی جنگنده‌های اسرائیلی مقابله کردند.

این منبع افزود: سامانه‌های دفاع هوایی اکثر موشک‌های اسرائیلی را رهگیری و ساقط کردند.

این در حالی است که روز پنج‌شنبه واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، مسکو حملات فزاینده اسرائیل به خاک سوریه و نبود واکنشی از سوی رهبری سازمان ملل به این حملات را محکوم می‌کند.  

 اعلام زمان دیدار وزیران خارجه ایران، روسیه ترکیه و سوریه در مسکو

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز جمعه گفت، احتمال دارد وزرای خارجه چهار کشور ایران، روسیه، سوریه و ترکیه نشستی در ماه مه میلادی در مسکو برگزار کنند. 

رویترز با گزارش این خبر نوشت: این نشست بخشی از تلاش‌ها برای بازسازی روابط میان ترکیه و سوریه بعد از سال‌ها خصومت میان دو کشور هستند. 

ترکیه به عنوان یکی از کشورهای عضو ناتو در جریان ناآرامی‌ها از سوریه از گروه‌های افراطی که در حال مبارزه با «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه بودند حمایت و نیروهای کشورش را عازم شمال سوریه کرد. 

ناآرامی‌ها در سوریه که از سال ۲۰۱۱ با تحریک قدرت‌های غربی آغاز شد به کشته شدن ده‌ها هزار تن و آوارگی چندین میلیون تن منجر شد. 

جزئیات 6 طرح تحریمی در کنگره آمریکا برای جلوگیری از توافق با ایران/ حملات موشکی اسرائیل به حومه حمص در سوریه/  اعلام زمان دیدار وزیران خارجه ایران، روسیه ترکیه و سوریه در مسکو/ اعلام حمایت احزاب کُرد ترکیه از رقیب اردوغان

با وجود این، ترکیه در ماه‌های گذشته تلاش‌هایی برای بازسازی روابط با سوریه آغاز کرده است. در همین راستا، چاووش اوغلو اکتبر ۲۰۲۱ با فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه دیدار کرد. این دیدار بعد از آغاز روابط میان نهادهای اطلاعاتی دو کشور انجام می‌شد. 

چاووش اوغلو اوت ۲۰۲۲ خواستار برقراری صلح میان دولت سوریه و مخالفان مسلح این کشور شد. یک نشریه ترکیه‌‌ای چندی پیش نوشته بود دولت سوریه پنج شرط برای بازسازی روابط با ترکیه تعیین کرده است. 

۱) بازگشت کنترل دولت سوریه بر منطقه ادلب و قطع حمایت آنکارا از معارضان و احترام به حاکمیت ملی سوریه

۲) تفویض مدیریت گذرگاه مرزی ریحانلی و گذرگاه گمرکی کساب به مسئولان سوری

۳) بازگشایی کریدور تجاری میان دمشق و ریحانلی

۴) دادن کنترل کامل بزرگراه M۴ (که در خط بین حلب، لاذقیه، دیرالزور و حسکه واقع شده) به دولت دمشق

۵) و حمایت دیپلماتیک ترکیه از سوریه در ماجرای تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا پنج شرطی هستند که دولت سوریه برای احیای روابط با سوریه تعیین کرده است. 

اعلام حمایت احزاب کُرد ترکیه از رقیب اردوغان

در ادامه جناح بندی‌ها در انتخابات ترکیه، حزب کُرد «دموکراتیک خلق‌ها» و هم‌پیمانان آن حمایت خود را از رهبر حزب «مردم جمهوری‌خواه» در مقابل رئیس جمهوری ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حزب چپگرا و کُرد «دموکراتیک خلق‌ها» و متحدانش روز (جمعه) حمایت خود را از کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب «مردم جمهوری‌خواه» به عنوان رقیب اصلی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است در ماه می برگزار شود، اعلام کردند.

ائتلاف «کار و آزادی» که وابسته به حزب دموکراتیک خلق‌ها، به عنوان سومین قدرت سیاسی ترکیه است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این انتخابات تاریخی، ما از مردم ترکیه می‌خواهیم که در انتخابات ریاست جمهوری به کمال قلیچداراوغلو رای دهند.

«مدحت سنجار» رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها در سخنانی در این باره که توسط روزنامه «سوزجو» ترکیه منتشر شده است، گفت: اهدافمان یکی است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم از قلیچداراوغلو حمایت کنیم.

سنجار در ادامه تصریح کرد که هدف حزب دموکراتیک خلق‌ها این است که زمینه را برای پیروز شدن اپوزیسیون ترکیه در همان دور نخست انتخابات فراهم کند.

پیش از این، سایت سی ان ان آمریکا اعلام کرده بود: حزب دموکراتیک خلق‌ها نزدیک به کردها نقش سرنوشت سازی در انتخابات آتی ترکیه دارد که احتمالا توازن را برهم بزند. این توازن برای برکناری رجب طیب اردوغان ـ که برای دو دهه حکمرانی وی ادامه داشته ـ کافی است. حزب دموکراتیک خلق‌ها ماه میلادی گذشته اعلام کرد که نامزدش را برای پست ریاست جمهوری مطرح نخواهد کرد. این شکست اصلی برای رئیس جمهوری ترکیه و رئیس حزب عدالت و توسعه است. این اقدام به حامیان حزب دموکراتیک خلق‌ها، اجازه رأی دادن به کمال قلیچداراوغلو، رقیب اصلی اردوغان را خواهد داد.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه قرار است که ۱۴ ماه می (۲۴ اردیبهشت) برگزار شود.

دیدار بشار اسد با عمویش «رفعت» پس از ۳۶ سال

 «رفعت الأسد» که پس از ۳۶ سال از تبعیدگاه خود در فرانسه و اسپانیا به دمشق بازگشته است، با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.
 
روزنامه «رأی الیوم» نوشت که این دیدار چند روز پیش در حضور اولاد و نوادگان رفعت، ماهر الأسد و اعضای خانواده بشار اسد برگزار و تصویر آن برای نخستین بار منتشر شده است.
 
رفعت الأسد در سال ۱۹۸۴ پس از اختلاف با حافظ الأسد برادر خود و رئیس جمهور سابق سوریه، این کشور را ترک کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۵
ریشه‌ به تیشه؟؟؟؟؟
اکراد همیشه بزرگترین خاینین به ولی نعمتان خود بوده اند. ظاهرا یادشان رفته که اردوغان برایشان چه رفاه و توسعه ای فراهم نمود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
خودت خاین هستی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
کدام رفاه و توسعه ؟ تو ایران نشستی و توهم میزنی ؟ ترکیه تو سال گذشته بیشترین میزان تورم دنیا رو داشته . بیشتر از 470 میلیارد دلار منابع ملی ترکیه رو همین باند اردوغان چپاول کردند . اکثریت جامعه شرق ترکیه که کردها هستند به زیر خط فقر سقوط کرده اند . من بین این کردها زندگی کردم و می دانم چه انسانهای نجیب و با شرفی هستند و اتفاقا برخلاف ادعای تو بسیار قدرشناس هستند .
برو یه کم تحقیق کن بعد مهمل بباف .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
به کدوم کشور میزبانشون خیانت نمی‌کنن؟ همه جا همینن
ناشناس
| Turkey |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
شما برید برای یە لقمە نون نوکر ولی نعمتتان بمانید
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
من مطمئنم که تو عرب هستی و ایرانی نیستی و عربها میگن اکراد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
کردها دیکتاتوری را تحمل نخواهند کرد
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
خطاب به ناشناس 10:55 بهبود وضعیت اقتصادی ترکیه در دوران زمامداری اردوغان بر کسی پوشیده نیست ترکیه قبل از اردوغان تورم های بسیار بیشتر و وحشتناکی نسبت به تورم چند سال اخیر که دلایل مشخصی دارد و اینجا مجال گفتن آن نیست داشت. ترکیه از یک کشور ی که تنها صنعت آن توریسم بود امروز به یک کشور صنعتی بزرگ که عضو جی 20 می باشد تبدیل شده است و حتی آزادی های فرهنگی و سیاسی کرد ها هم نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته است. بطوریکه دارای حزب سیاسی کردی و شبکه سراسری تلویزیونی و...در ترکیه هستند این آزادی ها هرگز در ایران به هیچ اتنیکی داده نمی شود. ولی متاسفانه کردها همیشه خواهان مطالبات حداکثری و حتی بیش از حقوق حقه خود می باشند و با هیچ کشوری از جمله ایران، عراق، سوریه و ترکیه سر سازگاری ندارند.ا
به غربگداها توصیه می کنم مصاحبه اخر مجری فاکس نیوز تاکر کارلسون که به خاطرش اخراج شد و ببینید درباره نقش امریکا در جنگ افروزی و ویرانی کشورها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
همونکه فاکس نیز اجازه داشته این برنامه پهش کنه یعنی دموکراسی. اکی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
لااقل از فیلترشکن استفاده نکن
شرقگداها باعث محدودیت اینترنت شدن
آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
شرق پرستان وحشت زده از وضعیت آینده و از قطع درآمدهای بادآورده شان هستند . واقعیت هیچ وقت قابل انکار نیست ، روسیه بخاطر فروش تسلیحاتش حتی در بین اعضا قبایل هم تفرقه پراکنی میکند و این وسط عده ای که رو به سمت کاخ کرملین نماز می خوانند سعی در تحریف واقعیت ها دارند .
فاکس نیوز وابسته به ترامپ و جناحش هست و تا جایی که من دیدم چنین اتفاقی نیفتاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
از پوتین جونت چه خبر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
آفرین صد امتیاز حالا برو درستو بخون پسرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
خودت غرب گدا هستی که تو بلاد کفر زندگی میکنی
الان چی شد؟ شما که توافق نمی خواستید. چرا ناراحتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خیال مردم و مسئولین ایران راحت بشه بهتره. مسئولین هم دیگه از ساخت بمب اتم نمیترسند.
جزئیات ۶ طرح تحریمی کنگره اگر در سنای آمریکا تصویب و لازم اجرا شود، دست سردمداران فعلی و آینده کاخ سفید را برای هر گونه توافقی ذیل برجام کوتاه می کند و تیشه به ریشه برجام می زند و عملا برجام را به کاغذ پاره ای تبدیل می کند و با چنین اقدامات خصومت آمیزی که نمایندگان سنا در پیش گرفته اند اگر بخواهد توافقی هم صورت بگیرد باید با هوشیاری کامل دیپلماتیک و با گرفتن تضمین های بین المللی همراه باشد.
دیروز سردمداران فعلی کاخ سفید، سردمداران قبلی را متهم به خروج یکجانبه و غیر قانونی از برجام می کردند ولی امروز خودشان هم نه تنها هیچ اقدام موثری برای پیشبرد برجام انجام نمی دهند بلکه در عمل با افزودن تحریم ها، گره برجام را کورتر می کنند و بعد در سخن عوام فریبی می کنند که ما موافق به سر انجام رسیدن برجام هستیم، پارادوکس سخن و عمل آمریکایی ها در قضیه برجام نشان از خصومت آمریکایی ها با ملت ایران و به دلیل " استقلال سیاسی، پیشرفت و خودکفایی، اقتدار منطقه و فرامنطقه ای" ایران است ولی همان طور که خود سران آمریکا بارها تاکید کرده اند که تحریم ها بی اثر بوده، ملت و مسئولان با هوشیاری کامل و اتحاد و همبستگی، نقشه های پوچ آنها را نقش بر آب خواهند کرد و با اقتدار هر چه تمام تر در برابر این بی قانونی ها که امروز توسط آمریکای سلطه گر اعمال می شود ایستادگی کرده و مسیر پیشرفت و ترقی را ادامه خواهند داد.
تاریخ هند و ایستادگی این کشور در برابر استعمار انگلیس و پیشرفت امروز هند نشان می دهد که اراده ملت ها بالاتر از سیاست های هر کاخ پوشالی خواهد بود حال این کاخ، کاخ سفید آمریکا باشد یا کاخ الیزه فرانسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
هندوستان از لحطه آزادی رو به رشد بوده و الان داره تبدیل به یک ابر قدرت می شود کجای این روند رشد این مملکت شبیه به هند است ملت با تمام قدرت در مقابل استعمار ایستاد اما خیانت پیشکان این مردم کاری کردند که مملکت رو به فنا برود و ملت از دست یک مشت بی عرضه و بیسواد به زانو در بیاییند اگر می خواهی حرفی بزنی درست بزن با این شعارهای تو خالی دیگر کسی بها
نمی دهد نمایندگان سوپر انقلابی که دو سال پیش با قصد به زانو در آوردن ذولت روحانی مانع از تصویب برجام شدند امروز باید پاسخگو هشتاد میلیون ایرانی باشند که آنها را در مقابل بیگانگان خلع سلاح کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
آمریکا در اردیبهشت ۹۷ و در زمان ترامپ و در دوران ریاست جمهوری دکتر روحانی از توافق برجام، یکجانبه و بر خلاف قوانین بین المللی خارج شد و ترامپ همان زمان برجام را بدترین توافق قرن آمریکا نامید و با وجود این که کشور یک سال و اندی به برجام پایبند بود نه تنها تحریم ها را برنداشتند بلکه تشدید هم کردند، اگر حرف شما هم درست باشد و به گفته شما سوپر انقلابی ها مانع توافق شدند چرا امروز آمریکا این همه بهانه می آورد و هر روز تحریم جدیدی را اعمال می کند و گره برجام را کورتر می کند؟ همه این ها گویای این مطلب است که آمریکا مقصر اصلی نافرجام بودن برجام است و لپ مطلب هم این است که نمی خواهد کشوری های منطقه خاورمیانه (مرکز نفت و گاز دنیا و هزار و یک ثروت خدادی دیگر)، مستقل، خودکفا و پیشرفته باشند بلکه می خواهد آنها را وابسته نگاه دارد و پیشرفت ظاهری هم برایشان ایجاد کند تا منافع خودش را تامین کند.نباید خودمان را گول بزنیم که با صحبت با آمریکا همه چیز درست می شود زیرا آمریکا به عنوان بزرگترین نظام سرمایه داری در دنیا، تنها به فکر منافع اقتصادی خودش و متحدانش در اروپا است و صد البته همه را به نفع خودش می دوشد و اگر منافعش تامین نشود به متحدانش هم نارو می زند و متاسفانه کشورهایی را که با این روال مخالفند، تحریم و تهدید و ... می کند، سیاستی که کاملا ضد حقوق بشری است و جالب این که برای فرافکنی از اصل مطلب مسائل واهی چون دموکراسی و ... را مطرح می کند، تحریم غیر قانونی می کند و ملت را در مضیقه قرار می دهد و بعد سخن از دموکراسی و حمایت از ملت ایران می زند ( نمونه آشکار پارادوکس در سخن و عمل)
بلایی سر مملکت آوردید که همه میگن،،خدا پدر مادر روحانی و دکتر ظریف رو بیامرزه..
دولتی که حمایت حداکثری همه قوا و ارکان نظام رو داره،،پدر ملت رو در آورده...
شبیه دولت احمدی نژاد شدید...
وزارت خارجه را تعطیل کنید هیچ خاصیتی ندارد . گیج و سردرگم هیچ تاثیری در اوضاع اقتصادی کشور ندارد .
رییسی با تیم ناکارآمدش باعث تقویت روزافزون دلار و بی ارزش شدن ریال و تحمیل فقر و گرانی و بدبختی بر مردم شده.
تا کی مردم باید تاوان این نامدیران را بدهند؟ دلار شد ۵۵۰۰۰ تومان مگر خود او وعده دلار ۵۰۰۰ را نداد که رای بگیرد؟ چرا کسی به دروغ او بمردم برای کسب قدرت ، رسیدگی نمیکند؟،
چرا محاکمه و مجازات نمیشوند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
مصونیت دارند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست